لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی

مرجع معرفی انواع لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی

لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی

مرجع معرفی انواع لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی

قیمت گوسفند زنده در تهران + نرخ خرید دام زنده امروز 98

فروشگاه های  فروش گوسفند زنده و فروش دام زنده به منظور ارائه گوسفند زنده و دام زنده در شهر تهران تاسیس گردیده است دامداران پاک، جز مجموعه‌های است که خدمات دامی را با قیمت گوسفند زنده روز در بازار تهران ارائه میکند و ا توجه به مشکلات فراوانی که در مسیر تهیه دام زنده در تهران وجود دارد سعی ما بر این است که بتوانیم با استفاده از فضای مجازی خصوصا وب سایت بهترین خدماتمان را به مشتریان عزیزمان ارائه دهیم .

خدمات مخصوص دامداران پاک:

  • خرید و فروش گوسفند زنده در تهران به نرخ دام زنده روز
  • ارائه گوسفند زنده سالم و بهداشتی
  • ارسال رایگان در محل به همراه قصاب
  • ارسال گوسفند زنده به تمام نقاط تهران به قیمت گوسفند زنده روز 98
  • پرداخت وجه در محل پس از تحویل دام زنده
  • دارای مجوز دامپزشکی
  • ارائه دام زنده با سرعت بالا
  • ارسال گوسفند و دام زنده برای تمامی مراسم ها
  • نگهداری از دام زنده و گوسفند زنده در شرایط کامل بهداشتی
  • برنامه ریزی دقیق برای تغذیه اصولی گوسفند زنده
  • ارائه تخفیف‌های مختلف برای مناسبت های مذهبی

باتوجه به خدماتی که گفته شد شما میتوانید مطمئن باشید که گوسفند ارائه شده به شما از لحاظ سلامت و کیفیت در رده بالایی قرار دارد و گوشت حاصل از گوسفندی که از ما خریداری میکنید بسیار مرغوب خواهد بود. از طرفی مجموعه دامداران پاک سعی دارد تا با ارائه قیمت گوسفند زنده 98 و قیمت دام زنده روز ، هزینه مناسبی را برای خرید گوسفند زنده به شما ارائه بدهد.

نرخ خرید گوسفند زنده:

خرید دام زنده و قیمت گوسفند زنده به عوامل مختلفی بستگی دارد، که یکی از آن ها نژاد گوسفندان است. همانطور که میدانیم تمامی حیوانات دارای نژاد های متفاوت هستند و در هر جایی از دنیا شما می توانید نژادهای مختلف حیوانات را ببینید. گوسفندان هم همانند این حیوانات از نژادهای مختلفی برخوردار هستند که هر یک از این نژادها خصوصیت های ظاهری رفتاری و بدنی خاصی را دارند. یکی از این نژادها کردی در مناطق کوهستانی به زندگی خود ادامه می دهند که ظاهرشان مطابق با محیط زیست آنها می باشد برای مثال: می‌توان گفت دارای دست و پای قوی که می توانند از کوه های با شیب تند به راحتی بالا بروند برخی از این نوع پستاندار در مناطق بیابانی که از نظر آب و هوایی زندگی می کنند ، که از ویژگیهای مطابق محیط زیست خود می باشند از خصوصیت های بارز این نوع گوسفندان در چنین مناطقی که از نظر آب و هوایی کاملاً گرم است می‌توانند با نبود تغذیه کافی و حتی آب بیشترین تحمل را داشته باشند که در نوع خود می‌توانند یکی از بهترین نژادهای این دسته از پستانداران باشند. یکی دیگر از خصوصیت‌های گوسفندان کردی که در مناطق کوهستانی غرب کشور ایران در حال پرورش هستند این است که می توانند تا دمای ۴۰ درجه بالای صفر به زندگی و حیات خود ادامه دهند و همچنین می توانند در سردی های هوا تا ۳۰ درجه زیر صفر به راحتی تحمل کنند. و طبیعتا قیمت آن نسبت به قیمت گوسفندان دیگر بالاتر است.

به همین ترتیب هرچه شرایط پرورش دام زنده و گوسفند سخت تر باشد و میزان گوشت و شیری که ارائه میدهد بیشتر باشد قیمت دام زنده  بالاتر میرود

یکی دیگر از عوامل خرید دام زنده و قیمت گوسفند زنده به مرکز پرورش و وزن و سلامت گوسفند برمیگردد که همان ابتدا درباره وضعیت خوب و کیفیت بالای دام‌های زنده مجموعه دام زنده توضیح داده شد و شما با خیال راحت میتوانید خرید گوسفند زنده خود را از مجموعه ما انجام دهید و برای اطلاع از قیمت گوسفند زنده 98 و قیمت دام زنده روز به سایت ما به آدرس damdaranpak.com مراجعه کنید.

 

رفراکتومتر چیست ؟ نحوه کار رفراکتومتر - تجهیزات آزمایشگاهی

رفــراکــتـــومــتـــر (Refractometer) از دو کــلــمــــه Refract بــه مـعـنــی شـکـسـتــن و Meter بـه معنـی سنجش تشکیل شده و در کل به معنی انکسارسنج است. تعیین میزان چربی، قند خون، پی بردن به میزان اوره و پروتئین خون، میزان قند عسل و میزان قند میوه‌جات و آبمیوه از جمله مواردی است که نـیـاز به سنجش دقیق دارد. به منظور اندازه‌گیری مـوارد ذکـر شـده مـی‌تـوان از دسـتـگـاه رفـراکتومتر استفاده کرد.

کارکرد و خواندن رفراکتومتر بسیار آسان است و نیازی به تجربه و مطالعه فراوان ندارد. یک یا دو قـطـره از مایع حاوی ماده حل شده در آن را روی صفحه شیشه‌ای حساس دستگاه ریخته‌، درپوش مـحـافـظ را بـسـتـه و صفحه شیشه‌ای را مقابل نور مستقیم آفتاب یا نور مصنوعی قرار داده و پس از خـوانـدن از روی عـدد بـریـکس نشان داده شده به جدول بریکس (Brix) مراجعه تا میزان درصد وجود آن مـاده در مایع مشخص شود. استفاده از جدول تـصـحیح حرارتی نیز کمک مؤثری است که با آن می‌توان دقت آزمایش را بالا برد.


اجزا تشکیل دهنده رفراکتومتر رومیزی :

سیستم نوری دستگاه رفراکتومتر رومیزی شامل عدسی چشمی و قسمت خوانش می باشد که به شرح ذیل است:

1-منشور متقارن

2-منشور بازتاب دهنده

3-آینه نوسانی(چرخانه ای)

4-گروه منشوری طیف ساز(انتشار دهنده)

5-عدسی شیئی

6-منشور چهار گوش(متوازی الاضلاع)

7-کراتیکول

8-عدسی چشمی

9-عدسی خوانش(قرائت)

10-آینه بازتاب دهنده نور

11-صفحه مدرج

12-کندانسور

لازم به ذکر است اجزاء فوق مربوط به رفراکتومتر ABBE می باشد که تنظیمات آن دستی یا چشمی می باشد. برای رفراکتومترهای اتوماتیک اندازه گیری ها و خوانش در صفحه دیجیتال می باشد.


1-عملکرد رفراکتومتر رومیزی:

رفراکتومتر های چشمی ، قبل از اندازه گیری بایستی با بلوک شیشه ایی استاندارد کالیبره شود.

برای اینکار یک قطره نفتالین بروماید را روی سطح شفاف بلوک شیشه ایی قرار دهید و سطح شفاف بلوک شیشه ایی استاندارد را روی منشور بازتاب دهنده بچسبانید. موقع قرائت از طریق عدسی چشمی ، دقت شود خط مرزی در وسط خط تقاطع قرار گیرد در اینصورت جواب درست بدست خواهد آمد.

جهت تنظیم حالت فوق ، می توان از پیچ بزرگ دستگاه استفاده کرد.تا خط مرزی از وسط قرار گیرد.

2.بهتر است قبل از استفاده با الکل و یا اتر جهت تمیز کردن منشور ها اقدام شود.در اینصورت بایستی اجازه دهیم منشور ها خشک شوند و بعد محلول مورد آزمایش را روی منشور قرار دهید.


2- روشهای اندازه گیری رفراکتومتر رومیزی:

1.بوسیله قطره چکان محلول مورد آزمایش را در جایگاه مخصوص نمونه (منشور) قرار دهید. و پیچ قفل منشور را محکم کنید. محلول مورد آزمایش بایستی تمامی سطح منشور را بپوشاند و حبابی وجود نداشته باشد.

لازم به ذکر هست ضریب شکست تابعی از دما میباشد و باید دقت شود که در دمای ثابت قرائت انجام شود.برای اینکار محفظه های ورود و خروج محلول که دمای ثابتی دارد در رفراکتومتر رومیزی تعبیه شده است.

در صورتی که محلول مورد آزمایش فرار باشد بایستی با سرنگ به منفذ کنار منشور تزریق شود.

2.آینه های انعکاسی نور را تنظیم کنید تا محدوده دید کامل روشن شود.

3. با نگاه کردن در عدسی چشمی رفراکتومتر ، پیچ تنظیم را طور بچرخانید که خط مرزی به صورت تقارن قرار گیرد و فقط محوطه سیاه و سفید دیده شود.با خواندن عدد مشخص شده در میدان دید قرائت پایان می پذیرد و برای رفراکتومتر ABBE

هر دو گزینه nD (ضریب شکست) و Brix مشخص خواهد شد.


– در صورتی که ماده مورد آزمایش جامد باشد بایستی از قسمت پولیش شده روی منشو قرار گیرد. اندازه گیری بدون استفاده از آینه بازتابش و منشور متقارن انجام می شود، برای این کار سطح ماده را با نفتالین برومید تمیز کنید و روی منشور بازتابش قرار دهید. در صورتیکه ضریب شکست ماده جامد بیشتر از 66/1 باشد به جای نفتالین برومید از دیازومتان استفاده شود.


3-نگهداری رفراکتومتر رومیزی

جهت حفظ صحت و دقت در اندازه گیری رفراکتومترها بایستی موارد ذیل را رعایت کرد:

1-دستگاه رفراکتومتر را در مکانی خشک و تهویه دار نگهداری کنید تا عدسی ها کپک نزنند.

2- بعد از کار با محلول های خورنده باید دستگاه تمیز شود تا از صدمه به قسمت های اپتیکی و مکانیکال دستگاه جلوگیری شود. در صورت امکان بعد از آزمایش و تمیز کردن دستگاه آن را در جعبه خود قرار دهید.

3-هیچ گونه محلول آلوده کننده ای و همین طور ماده جامدی نباید در محل قرار گرفتن نمونه جا بماند، چون باعث خراشیدگی سطح منشور خواهد شد.


4- هرگز قسمت های اپتیکال( نوری ) را با دست لمس نکنید. یرای تمیز کردن این قسمت ها از پارچه کتان با اتر یا گزیلول استفاده کنید.


5-از تکان دادن شدید دستگاه اجتناب کنید. چون دستگاه رفراکتومتر مجموعه ای از منشورها و آینه هاست،تکان شدید باعث بهم خوردن تنظیم آن می شود.


تانک ازت چیست

تانک ازت که با نام های دیگر (تانک ازت مایع ، فلاسک ازت مایع ، فلاسک نیتروژن ، مخزن ازت ، مخزن نیتروژن و کانتینر ازت مایع) نیز یاد می شود


تانک ازت محفظه ای برای نگهداری ازت است ؛ از ازت مایع در موارد بسیاری می توان استفاده کرد . از آن به صورت متداولی در محیط های آزمایشگاهی و برودت شناسی استفاده می شود . افراد زیادی از آن حتی برای مصرف شخصی به عنوان یک یخچال استفاده می کنند . یک تانک ازت مایع برای نگه داشتن هر چیزی به صورت منجمد برای یک مدت طولانی ، یا به طور کلی به عنوان یک انتقال دهنده برای ازت مایع ، می تواند بسیار مفید باشد . شما هم چنین می توانید انتظار دیدن تانک ازت مایع در بیمارستان ها را داشته باشید . در حقیقت ، بیمارستان ها از آن ها اغلب اوقات استفاده می کنند . ازت مایع یک نگه دارنده ی برودتی برای بسیاری از مواد انسانی نظیر خون و نطفه است . هر بیمارستانی از تانک ازت مایع برای ذخیره سازی تخمک ها ، نطفه ، خون و حتی اعضای بدنی اهدا شده ، استفاده می کند . در حقیقت ، بیمارستان ممکن است بزرگترین مصرف کننده ی تانک های ازت مایع باشند .


علاوه بر یک تانک ازت مایع ، شما هم چنین می توانید خودروی ازت مایع و فریزر های ازت مایع را پیدا کنید . یک خودروی ازت مایع به سادگی خودرویی است که با مصرف ازت مایع کار می کند . در نتیجه ، ازت مایع به عنوان یک منبع انرژی قابل تجدید در نظر گرفته می شود در حالی که سوخت های فسیلی محدود هستند . خودرو های ازت مایع ممکن است چیزی باشند که در آینده به چشم بخورند. شما هم چنین می توانید فریزر های ازت مایع را در بیمارستان ها نیز ببینید . آن ها معمولا به همان منظوری به کار گرفته می شوند که از تانک ازت مایع استفاده می شود ، ولی دوباره برداشتن محتوا از آن ها آسان تر است . یک تانک ازت مایع ممکن است قفل هایی بر روی خود داشته باشد که بستن و باز کردن آن ها همیشه سخت باشد ، ولی انتقال آن ها آسان تر است چون اکثر آن ها به چرخ هایی مجهز می باشند . همان طور که اشاره شد ، یک فریزر ازت مایع که با نام فریزر آزمایشگاهی نیز شناخته می شود به منظور نگه داشتن مواد مهم در یک دمای ثابت است . گاهی اوقات ، در بیمارستان ها ، شما شاهد ترکیبی از فریزر ازت مایع و تانک ازت مایع هستید . شما متوجه خواهید شد که افراد زیادی مواد خود را در تانک های بسیار کوچکی قرار می دهند تا بتوانند در یک فریزر به صورت مرتب شده قرار دهند .


مخزن نیتروژن

از مخزن نیتروژن به عنوان محفظه ای برای نگهداری از نیتروژن مایع استفاده می شود. این تانک و یا در واقع محفظه عایق بوده که باعث می شود هیچ گونه موادی به داخل آن نفوذ نکند و همچنین تغییرات دمایی محیط اطراف بر نیتروژن داخل آن تاثیر نگذارد.تانک-ارزت

گاز نیتروژن یا N2 و یا همان ازت در دمای -196 و در فشار زیاد به حالت مایع تبدیل می شود. از نیتروژن در مصارف پزشکی کاربردهای گوناگونی دارد. به طور مثال : می توان برای سرد کردن موضعی پوست که حالتی مانند بی حسی را ایجاد می کند برای جدا کردن ضایعاتی پوستی استفاده نمود. این مخازن برای نگهداری نیتروژن مایع  با نسبت تبخیر پایین مناسب بوده همچنین  می توان از نیتروژن، آرگون و اکسیژن مایع نیز در این مخازن نگهداری نمود. در مصارف پزشکی جهت نگهداری نمونه های آزمایشگاهی و زیستی مورد استفاده قرار می گیرد.

تانک ازت در سایزهای 3 تا 65 لیتری در بازار موجود می باشد و برای مصارف مختلف در کارخانجات، آزمایشگاه ها و برخی صنایع مورد استفاده قرار می گیرد و بدنه آن از جنس آلومینیوم با عیار بسیار بالا می باشد به صورت دوجداره بوده که فضای بین دو جدار با خلاء پر شده است.

کاربرد نیتروژن مایع

•    در پزشکی برای سرد کردن موضعی پوست پیش از بیرون کشیدن زگیل یا بافتهای ناسالم بکار می‌رود.

•    چون نیتروژن از لحاظ شیمیایی بی‌اثر است، به‌عنوان ایجاد جو بی‌اثر مثلا در جوشکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

•    نیتروژن مایع بدلیل برودت زیاد ، کاربرد وسیعی در تهیه مواد غذایی منجمد و حفاظت آنها در مواقع حمل و نقل دارد.

•    هر بیمارستانی از تانک ازت مایع برای ذخیره سازی تخمک ها، نطفه، خون و حتی اعضای بدنی اهدا شده، استفاده می کند. در حقیقت، بیمارستان ممکن است بزرگترین مصرف کننده ی مخزن های ازت مایع باشند.

•    “فریزر ازت مایع” که با نام فریزر آزمایشگاهی نیز شناخته می شود به منظور نگه داشتن مواد مهم در یک دمای ثابت است.

•    تعلیق، پاکسازی و سرمایش رآکتورها و تانکرها

•    سایش برودتی مواد پلاستیکی

•    انجماد خاک جهت تخته کوبی تونل‌های زیرزمینی

•    خنک سازی بتن

•    جایگزین گاز و بخار جهت انفجار‌ها و آتش سوزی‌ها

•    میعان حلال‌ها

•    انتقال اسپرم ها جهت تلقیح مصنوعی در دامداری ها

تعمیر ساید بای ساید سامسونگ + تعمیرات یخچال samung در تهران


سامسونگ با هدف تولید یخچال های جادار و مقاوم توانسته است مدل هایی را تولید کند که پرچمدار خلاقیت در حوزه لوازم خانگی هستند. محصولات یخچال سامسونگ در طرح ها و مدل های مختلفی تولید شده است. درست است که این برند با استاندارهای درست و قطعات خوب ساخته میشود. یخچال هایی با درب فرانسوی مثالی از این خلاقیت است. یخچالی مقاوم و جادار که با چهار یا سه در توانسته گزینه ای خوب برای خانواده‌ها باشد.

اما به هر حال یک لوازم برقی است و ممکن است دچار نقص فنی شود. به همین روی فاینال تکنیک، نمایندگی تعمیرات سامسونگ در تهران با داشتن تکنیسین درجه یک آماده خدمت رسانی و تعمیر یخچال ساید بای ساید سامسونگ شماست.

تعمیر یخچال فریز سامسونگ در تهران

شرکت سامسونگ در سال 1938 در یک ساختمانی کوچک توسط لی بیونگ چول تاسیس شد. سامسونگ در 30 سال اول فعالیت خود بیشتر در فعالیت های حوزه بیمه، اوراق بهادار و خرده فروشی فعالیت می‌کرد. اما طولی نکشید که با سرمایه گذاری در بخش الکترونیک و کشتی سازی وارد سال‌های تازه ای از فعالیت خود شد.

این شرکت که یک شرکت چند ملیتی است در حال حاضر از چند زیر مجموعه تشکیل شده است. سامسونگ الکترونیک، سامسونگ لایف، سامسونگ فایر، صنایع سنگین سامسونگ و سامسونگ سی اند تی بخشی از این زیرمجموعه ها هستند.

یخچال فریزر سامسونگ جز محصولات برتر این برند کره‌ای است، اگر از یخچال فریزر سامسونگ استفاده میکنید و دچار نقص فنی شده است، برای تعمیر یخچال فریزر سامسونگ در تهران با مجموعه فاینال تکنیک تماس بگیرید تا با مراجعه متخصصین درجه یک و باتجربه فاینال تکنیک به منزل شما تعمیرات یخچال ساید سامسونگ یا یخچال فریزر سامسونگ شما انجام شود.

تعمیرات یخچال سامسونگ در شمال تهران

نصب لوازم خانگی چون ساید بای ساید و یخچال بسیار ضروری است زیرا مطابقت این وسایل با استاندارد ها می تواند از بروز مشکلات بعد از آن جلوگیری کند. یخچال های ساید بای ساید همچنین برای ورودی آب سرد کن نیاز به نصب فیلتر و وصل شیر آب دارند. اگر این پروسه درست طی نشود ممکن است مشکلاتی را بعد از آن برای دستگاه به وجود آید زیرا که اهمیت این اتصالات و رعایت استاندارد ها درون آن بسیار زیاد است اگر پس از نصب یخچال ساید بای ساید سامسونگ و یا یخچال فریزر Samsung دچار مشکل شدید برا سرویس یخچال ساید سامسونگ در شمال تهران با مجموعه فاینال تکنیک از دو روش تماس تلفنی با شماره 02122000541 و یا پرکردن فرم درخواست تعمیر یخچال ساید سامسونگ در تهران در سایت finaltehnic.com ارتباط بگیرید.

دستگاه التراسونیک آزمایشگاهی چیست ؟

آلتراسونیک

آلتراسونیک عبارت است از کاربرد امواج مکانیکی- صوتی با فرکانسی بالاتر از حد شنوایی انسان.


حمام التراسونیک و همزن التراسونیک

حمام التراسونیک در واقع یک ظرف  فلزی است که مقداری آب داخل آن میباشد.دستگاه متصل به این ظرف امواج ماورای صوت ایجاد میکند .یکی از موارد استفاده از این حمام پخش ذرات داخل محلول و در نتیجه یکنواخت شدن محلول مورد نظر میباشد.


این امواج میتوانند پیوندهای بین تکه های کلوخه شده را بشکنند و باعث افزایش کیفیت محلول شوند. در واقع جدیدترین و حرفه ای ترین وسیله جهت پاک کردن تجهیزات حمام التراسونیک میباشد.از کاربردهای  دیگر این دستگاه میتوان به ضدعفونی کردن ، دگاز کردن HPLC ، هموژنایزر، شستشوی قطعات مختلف، انژکتورشوئی، تمیز کردن وسایل جراحی و طلاهای ظریف و اجسام در میکرون میتوان اشاره نمود..


یکی از کاربردهای مهم امواج آلتراسونیک استفاده از ضربه ناشی از حفره سازی ایجاد شده توسط آن در فرآیند شستشوی آلتراسونیک می باشد. اصول کلی این روش مبتنی بر غوطه وری قطعات مورد نظر در یک مایع واسطه می باشد که این مایع توسط یک مولد امواج آلتراسونیک با فرکانس و شدت بسیار بالایی مرتعش شده و هنگامی که حفره سازی به وجود آمده  عمل شستشو و پاک کردن قطعه را انجام می دهد. استفاده از امواج مافوق صوت بدلیل خواصی که دارند بعضا کاربردهای متنوع و جالبی دارند. دستگاه پاک کننده التراسونیک با استفاده از امواج ما فوق صوت ذرات چربی و آلودگی هایی را که روی سطح جسم قرار گرفته جدا کرده و جسم را پاک می کند. یک سیستم پاک کننده التراسونیک شامل 3 قسمت اصلی است: منبع تغذیه، ترانسدیوسر (پیزوالکتریک) و محفظه. اعمال سیگنال ورودی از منبع تغذیه به یک پیزوالکتریک باعث ارتعاش آن شده و انتقال این نوسان ازجداره محفظه به مایع درون آن می تواند مولکول های مایع را تحت تاثیر قرار داده و پدیده حفره سازی  را به وجود آورد. حفره سازی نتیجه ضربان در فرایند شستشو التراسونیک است که با تغییر فرکانس ورودی منبع تغذیه پدیدار شده و می تواند تاثیرات مختلفی روی جسم مورد شستشو بگذارد


کاربرد های التراسونیک (اولتراسونیک)


امواج فراصوت، کاربردهای فراوانی از جمله در لیزر، تخلیه الکتریکی برای بهبود خواص سطحی و افزایش نرخ باربرداری، سنجش فاصله، عمق مخزن، شستوشوی دقیق ظروف آزمایشگاهی، تعیین فشار خون بیمار، همگن کردن مواد مذاب، جوشکاری مواد غیر همجنس، ریختهگری، تراشکاری، فرزکاری، سوراخکاری و غیره دارد .


یکی از مهم ترین کاربردهای امواج فراصوت در شستشوی التراسونیک است. برای این کار قطعه مورد نظر برای شستشو در مایعی که معمولاً آب است، غوطه ور میکنند. مایعی که قطعه در آن غوطه ور شده است با فرکانس و شدت بسیار بالایی به ارتعاش در میآید و این ارتعاشات منجر به مرتعش شدن قطعه درون مایع شده و آلودگیها را از آن جدا میکند.


به منظور اتصال قطعات پلاستیکی، پلاستیکی به فلزات و به طور کل، جوش و اتصال مواد غیر هم جنس،از امواج فراصوت استفاده میشود. در این نوع جوشکاری با قرار دادن قطعات در معرض حرکت ارتعاشی با فرکانس ثابت حرارت داده میشوند و به هم متصل میشوند و یا به اصطلاح جوش میخورند.


جالب است بدانید از امواج فراصوت در پزشکی نیز استفادههای فراوانی میشود. از جمله میتوان به جراحی توسط چاقوی التراسونیک، تخریب سلول های بدخیم، عمل آب مروارید چشم، پیشگیری از پوسیدگی، جرم گیری و عصب کشی دندانها، شکستن سنگ کلیه، مثانه و کبد، برداشتن چربی اضافی بدن )لیپوساکشن(، برداشتن بافتهای مرده و مواد خارجی زخم و هم چنین استفاده در سونوگرافی اشاره کرد .


از آنجا که همگن سازی محلول‌های ویسکوز، ترکیبات نانو، محلول‌های پلیمری و … توسط همزن‌های مکانیکی به سختی صورت می گیرد یا محدودیت فنی وجود دارد، استفاده از هموژنایزر اولتراسونیک سبب تهیه محلول‌های کاملا یکنواختی از موارد فوق می شود. در واقع با استفاده از قابلیت‌های امواج فراصوت می‌توان ذرات مایع یا جامد سخت یا نرم را به طور مناسب همگن نمود.


در دستگاه کروماتوگرافی برای حذف گازهای محلول در فاز متحرک میتوان از حمام التراسونیک استفاده نمود. گازهای محلول اغلب اکسیژن و نیتروژن هستند که با تشکیل حباب باعث پهن شدن پیک شده و علاوه بر این اغلب با عملکرد آشکارسازها تداخل میکنند.


اجزای حمام التراسونیک


یک سیستم پاک کننده التراسونیک شامل ۳ قسمت اصلی است: منبع تغذیه، ترانسدیوسر (پیزوالکتریک) و محفظه. اعمال سیگنال ورودی از منبع تغذیه به یک پیزوالکتریک باعث ارتعاش آن شده و انتقال این نوسان ازجداره محفظه به مایع درون آن می تواند مولکول های مایع را تحت تاثیر قرار داده و پدیده کاویتاسیون را به وجود آورد. کاویتاسیون نتیجه ضربان در فرایند شستشو التراسونیک است که با تغییر فرکانس ورودی منبع تغذیه پدیدار شده و می تواند تاثیرات مختلفی روی جسم مورد شستشو بگذارد.


خطرات فراصوت


سوختگی : اگر امواج پیوسته و در یک مکان بدون چرخش بکار روند، در بافت باعث سوختگی می‌شود و باید امواج حرکت داده شوند.

پارگی کروموزومی : استفاده دراز مدت از امواج التراسوند با شدت خیلی بالا پارگی در رشته دی ان ای (DNA) را نشان می‌دهد.

ایجاد حفره : یکی از عوامل کاهش انرژی امواج اولتراسوند هنگام گذشتن از بافتهای بدن ایجاد حفره یا کاویتاسیون است. همه محلولها شامل مقدار قابل ملاحظه‌ای حبابهای گاز غیر قابل دیدن هستند و دامنه بزرگ نوسانهای امواج اولتراسوند در داخل محلولها می‌تواند بر روی بافتها تغییرات بیولوژیکی ایجاد کند (پارگی در دیواره یاخته‌ها و از هم گسستن مولکولهای بزرگ).