لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی

مرجع معرفی انواع لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی

لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی

مرجع معرفی انواع لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی

تجهیزات صنعت تهویه

فروش تجهیزات تهویه صنعتی مستقیم از کارخانه

تهویه صنعتی به فرآیندی گفته می شود که در آن با استفاده از تجهیزات پیشرفته نظیر فیلترها، دمنده ها و مکنده ها، هوای تازه و مطبوع در اختیار صنایع قرار می گیرد. تمام واحدهای تولیدی، انبارها، کارگاه ها و کارخانه های بزرگ به نصب تجهیزات تهویه صنعتی نیاز دارند.سیستم های جدید تهویه مطبوع صنعتی که با فناوری‌های جدید سیستم‌های تهویه مطبوع تولید شده‌اند، جایگزین روش‌های سنتی گشتند.


فروش تجهیزات تهویه صنعتی مستقیم از کارخانه

هدف از تهویه مطبوع صنعتی

تامین مداوم هوای تازه از بیرون از ساختمان

تنظیم دما و رطوبت محیط کار در حد استاندارد

کاهش خطرات احتمالی، اشتعال پذیری، انفجار و آتش سوزی

حذف آلاینده های موجود در هوا، رقیق سازی آنها تا حد متعادل

سلامت کارکنان و راندمان بهینه کاری

تصفیه و تعدیل دما

تهویه صنعتی چیست

تهویه صنعتی چیستسیستم های تهویه هوای صنعتی عبارت است از مجموعه دستگاه‌ها و تجهیزات که به منظور تامین هوای تازه در صنایع و تهویه محوطه های صنعتی، کارخانه ها و مراکز تولیدی و در موارد مشابه به کار گرفته می شود. یک سیستم تهویه مطبوع برای صنعت، زمانی کارآمد و ایده آل شناخته می شود که بتواند حجم بالای هوای تازه را برای مکان فراهم کند.


تهویه مطبوع صنعتی یک سیستم تهویه مکانیکی برای ساختمان است که هوای تازه و تمیز را در اختیار اماکن صنعتی قرار می دهد. هوای بیرون از ساختمان به داخل سیستم های تهویه صنعتی وارد می‌شود و آلاینده های آن حذف شده، شرایط دمایی و میزان رطوبت آن تنظیم وسپس از طریق تجهیزات و کانال های خروجی به داخل محوطه صنعتی هدایت می شود.


استفاده از سیستم های کارآمد و ایده آل برای تهویه مطبوع صنعتی از نظر سلامت محیط کار و کارکنان اهمیت زیادی دارد. در محل کار از این سیستم ها برای کنترل شرایط هوای محیط کار استفاده می شود. قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های موجود در هوا در ساعات مشخصی از روز در طولانی مدت، سلامت تمام کارمندان را تهدید می کند. در محوطه های صنعتی، آلاینده هایی نظیر دود، گرد و غبار و بخارات به شدت وجود دارند؛ بنابراین فراهم کردن محیط کار سالم و ایمن از طریق تهویه مطبوع صنعتی ضرورت پیدا می کند.


برخی تجهیزات تهویه صنعتی

  • تجهیزات تهویه مطبوع صنعتی
  • چیلرهای تراکمی
  • چیلر جذبی
  • مینی چیلرهای صنعتی
  • دستگاه زنت
  • اگزاست فن
  • پکیج یونیت
  • هواساز
  • ایرواشر
  • فن کویل
  • یونیت هیتر
  • بویلر
  • برج خنک کننده
  • سلامتی کارگران با تهویه صنعتی

تهویه مطبوع صنعتی

همانطور که می‌دانید صنایع، آلوده ترین محیط ها برای تنفس هوا و کار کردن هستند؛ کارمندانی و کارگرانی که در محوطه های صنعتی کار ی کنند، به شدت در خطر انواع بیماری‌های تنفسی و پوستی قرار دارند. برخی از بیماری‌ها از طریق نفوذ میکروب های بیماری زا به پوست در افراد ایجاد می شوند؛ همین عوامل موجب شده است که طراحان و مهندسان، سیستم های تهویه هوای صنعتی کارآمد ایده آل و بسیار کاربردی را برای نصب در صنایع طراحی و تولید نمایند.


به کارگیری سیستم های تهویه مطبوع صنعتی، یک روش کار مهندسی شده برای از بین بردن یا کنترل آلاینده های موجود در محیط کار است. کارفرمایان وظیفه دارند به هر طریق که ممکن است سلامت کارمندان خود را تضمین کنند. به این ترتیب انواع دستگاه های تهویه که شامل هواساز، تجهیزات اگزاست فن، مکنده ها و دمنده ها با قدرت تهویه فوق العاده بالا می باشد، برای واحدهای صنعتی توصیه می شوند.


مزایای تجهیزات تهویه صنعتی

بسته به فرایندهای صنعتی، محیط کار و تعداد و نوع دستگاه ها و امکانات موجود، هر سیستم تهویه ای، مزایای متفاوتی را ارائه می دهد. سیستم های تهویه ای رقیق کننده هوای آلوده، دستگاه های معمولی هستند که مقادیر زیادی گرمای اضافی محیط، بوی نامطبوع یا گازهای تولید شده را خارج می کنند؛ این آلاینده ها می توانند اثرات مخربی در صنعت داشته باشند. موارد زیر، مکان هایی هستند که از این آلودگی های هوایی، صدمه می بینند:


تجهیزات نیروگاهی با سوخت ذغال سنگ و …

ایستگاه های کمپرسور

ایستگاه های انتقال آب و برق

سالن های فرآوری مواد شیمیایی

محیط انبار (تغییراتی نظیر افزایش درجه حرارت هوا)


تجهیزات صنعت تهویه -https://chillerinfo.ir/- https://asatahvieh.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد